Bezoek Commissaris van de Koning

Altena heeft veel indruk gemaakt op de Commissaris van de Koning, Ina Adema

Bezoek commissaris van de Koning

Eens in de twee รก drie jaar bezoekt de Commissaris van de Koning in Provincie Noord-Brabant de gemeente Altena. Op 14 juli was haar eerste bezoek aan de nieuwe gemeente Altena. Ina Adema ging in gesprek met de gemeenteraad, bracht een bezoek aan landbouwbedrijf Straver in Almkerk en sloot haar ochtend af bij bedrijvencluster Werkendam Maritime Industrie (WMI). We wilden de Commissaris laten zien wat de Kracht van Altena is: familiebedrijven, diversiteit en ondernemerschap. Ook vertelden we haar over het programma circulair voedselsysteem.

Commissaris van de Koning

Landbouwbedrijf Straver in Almkerk

In Almkerk bezocht de Commissaris het akkerbouwbedrijf van Wim en Petra Straver, en hun zonen Ariaan, Bert en Johannes. Ze kreeg een korte rondleiding over het familiebedrijf. Ze spraken over de ontwikkelingen in de agrarische sector, en hoe Straver daarmee omgaat. Wim Straver vertelde over het omarmen van biologische teelten. Hij vertelde ook over de samenwerking met HAK. Tijdens het bezoek kon iedereen proeven van zelfgemaakte chocoladecade, gemaakt met rode bieten van HAK. Het bezoek eindigde bij Wim & Co., het verkooppunt van Straver. Daar vertelde Ariaan Straver over het belang van goed contact met de omgeving, onder andere via de eigen winkel. Na ontvangst van een pakketje met lekkers, vervolgde de Commissaris haar bezoek naar de haven van Werkendam.

Bezoek commissaris

In de media

Het bezoek van de Commissaris van de Koning is belicht in de media: