Online workshop circulaire economie voor gemeenten

Tijdens dit online evenement vertellen verschillende sprekers over het nut en noodzaak om binnen een gemeente aan circulaire economie te werken. Programmamanager Albertien Perdok vertelt tijdens het evenement over hoe we in Altena werken aan de circulaire economie met het programma circulair voedselsysteem.

Online workshop

©Regio West-Brabant

De transitie naar een circulaire economie is voor alle partijen in West-Brabant een opgave. Zo ook voor gemeenten. Die willen graag aan de slag. Maar weten niet altijd hoe. Met het evenement 'Circulair Denken & Doen' inspireren we gemeenten en geven we hen handvatten om écht aan de slag te gaan met circulaire economie. Circulair Denken & Doen wordt georganiseerd door Regio West-Brabant, de gemeente Breda en Avans Hogescholen.

Tijdens dit online evenement vertellen verschillende sprekers over het nut en noodzaak om binnen een gemeente aan circulaire economie te werken. Hoe jaag je de verduurzaming van het bedrijfsleven aan? En hoe zorg je er als gemeente voor dat je op de juiste, circulaire wijze inkopen en aanbestedingen doet? Experts en ervaringsdeskundigen geven tijdens dit evenement antwoord op deze vragen. Zij geven praktische inzichten en tools om de eerste stappen richting een circulaire economie binnen een gemeente te zetten. Zowel in circulair denken als in circulair 'doen'.

13:00    Opening, met Boaz Adank, wethouder gemeente Breda

13:05    Keynote door Elisah Pals, Klimaatburgemeester van Breda

13:30    Keynote door Klaske Kruk: Waarom aan de slag met circulaire economie?

14:00    Toelichting uitvoeringsprogramma Circulaire Economie Regio West-Brabant

14:15    Pauze

14:30    Teasers & voorbeelden: Wat kun je als gemeente zelf doen? Er zijn vier deelsessies.

1. Duurzaam inkopen en aanbesteden; begin bij het projectidee
  2. Aanjagen verduurzaming van het bedrijfsleven
  3. Circulaire gebiedsontwikkeling via een serious game
  4. Aan de slag met je inwoners en het circulair ambachtscentrum