Erepenning voor vereniging of instelling

Verenigingen, stichtingen of instellingen kunnen in aanmerking komen voor een Koninklijke erepenning. Het ereteken symboliseert het respect en de waardering voor hun bijzondere verdiensten voor de maatschappij. Het kan worden verleend bij een jubileum van minimaal 50 jaar of een volgend meervoud van 25 jaren.

Hoe stelt u een vereniging of instelling voor?

• U vraagt de Koninklijke Erepenning aan bij de gemeente waar de vereniging of instelling is gevestigd.
  • U legt duidelijk uit waarom de vereniging of instelling de Koninklijke Erepenning verdient. Geef hierbij ook informatie over de ontstaansgeschiedenis, het doel van de vereniging en de soort activiteiten.
  • U zorgt dat uw aanvraag bij ons binnen is minimaal 6 maanden voor de gewenste uitreikingsdatum. U kunt de stukken sturen naar:

Gemeente Altena
Kabinetszaken
4286 ZV Almkerk

Wat zijn de voorwaarden?

Op de website van het Koninklijk Huis kunt u lezen aan welke eisen uw aanvraag moet voldoen.