Informatie voor uitvaartverzorgers
U kunt online aangifte doen van overlijden. Hiervoor maakt u gebruik van e-Herkenning niveau 2+.
Wanneer vindt de begrafenis plaats?
U kunt de datum en het tijdstip van de begrafenis in onze agenda vastleggen. Na bevestiging van onze kant weet u zeker dat de begrafenis op dit gewenste tijdstip mogelijk is. U logt hier in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Heeft u nog geen login? Neemt u dan contact met ons op via 0183 - 51 61 00.
Wilt u een graf reserveren?
Na het vastleggen van de datum kunt u als uitvaartondernemer online een graf reserveren. Hier kunt u ook aanvullende gegevens voor de uitvaart doorgeven. U logt in met e-Herkenning. Gebruikt u eHerkenning voor het eerst bij de gemeente Altena? Dan vragen we u ook om uw organisatie- en contactgegevens in te vullen.
Heeft u geen eHerkenning, maar wilt u toch een graf reserveren? Log dan in met uw DigiD code.
Waar moet u rekening mee houden?
Gedenkteken laten verwijderen
Als er een gedenkteken op het graf aanwezig is moet u dat ruim op tijd laten verwijderen door de steenhouwer.
Kosten begrafenis
De kosten voor de begrafenis zijn afhankelijk van het soort graf waarvoor gekozen wordt. Op de pagina begraven in de gemeente Altena staat meer informatie over de tarieven. De rekening wordt naar de rechthebbende gestuurd.
Vragen
Heeft u vragen? Neem telefonisch contact met ons op 0183 - 51 61 00 of mail naar info@gemeentealtena.nl. Voor het plaatsen van een gedenkteken kunt u het algemene nummer bellen en naar de beheerder van de begraafplaatsen.
