Griffie en Contact
De griffie ondersteunt de gemeenteraad. Ze werkt voor alle raadsleden en is dus politiek neutraal.
Wat zijn de taken van de griffie?
De griffie ondersteunt de raad en vormt de schakel tussen raad, inwoners en gemeentelijke organisatie.
De belangrijkste taken van de griffie zijn:
- Altenaronde, Altenatafel en raadsvergadering organiseren en voorbereiden;
- raadsinformatie (agenda's, stukken en live-uitzendingen) beschikbaar maken voor raadsleden en inwoners;
- contacten leggen tussen raadsleden en ambtenaren;
- gemeenteraad adviseren over procedures, werkwijze en vergaderstructuur;
- individuele raadsleden adviseren;
- inwoners adviseren als zij in contact willen komen met een raadslid of invloed willen uitoefenen op de gemeenteraad;
- de rekenkamercommissie ondersteunen;
- communicatie over het werk van de gemeenteraad.
Wie werken er bij de griffie?
De griffie bestaat uit de griffier, raadsadviseurs en griffiemedewerkers.
- Hans Peet, griffier en raadsadviseur (domein bestuur): h.peet@gemeentealtena.nl
- Femke van der Wal, loco-griffier en raadsadviseur (domein ruimte): f.vanderwal@gemeentealtena.nl
- Mariëlle Tuinder, raadsadviseur (domein sociaal): m.tuinder@gemeentealtena.nl
- Karly Tánczos, raadscommunicatieadviseur: k.tanczos@gemeentealtena.nl
- Loes van Esch, griffiemedewerker: l.vanesch@gemeentealtena.nl
- Jenny Posthumus, griffiemedewerker: j.posthumus@gemeentealtena.n
Contact
Heeft u een vraag over de gemeenteraad? Bijvoorbeeld over een vergadering of een vergaderstuk? Wilt u in contact komen met de gemeenteraad? Wilt u inspreken? Of wilt u gebruik maken van de inloop? We helpen u graag.
Neem contact op met de griffie:
- telefoon: 0183 - 51 61 00
- email: griffie@gemeentealtena.nl
- whats app: 06 22156088