Doe mee aan het NK Tegelwippen

NK tegelwippen

Het aantal zonuren neemt toe, de eerste planten steken hun kopjes weer boven de grond: nog even en we kunnen weer genieten in de tuin en op het balkon.

Maak het gezellig met bloemen die vlinders en bijen aantrekken. En een groene tuin is lekker koel in de zomer. Rommelig? Ook een groene tuin kan netjes en opgeruimd zijn.

Tegels eruit, groen erin

Een groene tuin begint met minder tegels. Daarom doet Altena ook dit jaar weer mee aan het NK Tegelwippen. Met andere gemeenten in Nederland gaan we de strijd aan: welke gemeente wipt de meeste tegels en vervangt die door groen?

Geef jouw gewipte tegels door op nk-tegelwippen.nl en ze worden opgeteld bij de Tegelteller van Altena.

Schoolpleinen

Speciaal voor de vergroening van schoolpleinen heeft de provincie Noord-Brabant subsidie!

Tegels hergebruiken

Wat te doen met de gewipte tegels? Hergebruik ze als bankje of tafeltje in de tuin. Of maak er een insectenhotel mee. Kijk voor tips over het wippen van tegels en vergroenen op nk-tegelwippen.nl

Toch liever die tegels helemaal kwijt? Op vertoon van de bevestigingse-mail van het NK Tegelwippen kunt u ze tot eind oktober gratis inleveren bij een van de milieustations in Altena.