Vergoeding behalen C-diploma of EasySwim-diploma

De gemeente Altena vergoedt per 1 januari 2023 een gedeelte van de kosten na het behalen van het C-diploma of Easy Swimdiploma. Dit geldt voor alle kinderen die in de gemeente Altena wonen. De vergoeding bedraagt maximaal € 100,-.  De vergoeding moet binnen 3 maanden na het behalen van het zwemdiploma aangevraagd worden.

De oude regeling voor de inwoners van de voormalige gemeente Aalburg is per 1 januari 2023 vervallen.

De subsidieregeling leest u op overheid.nl.

Vraag online de vergoeding aan

Hoe werkt het?

De regeling geldt voor ouders en/of verzorgers van kinderen in de gemeente Altena wonen. U komt niet in aanmerking voor de regeling als u al een vergoeding vanuit het Kindpakket ontvangt. Wij beoordelen uw aanvraag en als u in aanmerking komt wordt het bedrag aan u overgemaakt.

Wat moet u doen?

Binnen 3 maanden na het behalen van het C-diploma of EasySwim-diploma kunt u uw gegevens doorgeven via het formulier. U logt in met uw DigiD code. Vergeet niet een foto of ander bestand toe te voegen waaruit blijkt dat uw kind het diploma heeft behaald.

Handig om te weten

Heeft u een gezamenlijk inkomen tot 130% van het sociaal minimum? U kunt dan gebruik maken van de mogelijkheden van het kindpakket. Dit wordt verstrekt via Stichting Leergeld. U kunt hier onder andere alle kosten voor het behalen van het A-diploma van uw kind vergoed krijgen. Voor meer informatie kijk op www.kindpakket.nl. Onder het kopje ‘contact’ kunt u concrete vragen stellen.