Zienswijze gemeente Altena op provinciale beleidskader

De gemeente Altena heeft een zienswijze ingediend op het provinciale ontwerpbeleidskader landbouw en voedsel

voorblad zienswijze

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant hebben het ontwerp-beleidskader Landbouw en Voedsel vastgesteld. Hierin wordt een lange termijnstrategie geschetst voor een duurzame toekomst van de Brabantse landbouw- en voedselketen. Het ontwerp-beleidskader lag met plan-MER tussen 12 oktober en 22 november 2021 ter inzage. De provincie heeft in totaal 22 zienswijzen ontvangen.

De gemeente Altena diende ook een zienswijze in. Het provinciale beleidskader is namelijk van belang voor ons gebied en ons beleid.

De zienswijze van de gemeente bestaat uit drie onderdelen:

1. Eerst geven we aan welke aanknopingspunten we zien tussen het beleid van de gemeente en het ontwerpbeleidskader.
  2. Daarna geven we onze zienswijze op het ontwerpbeleidskader en het PlanMER.
  3. We sluiten onze brief af met een verzoek om nauwer samen te werken en gezamenlijk op te trekken richting ministerie om Altena aan te wijzen als landelijk experimenteergebied voor de voedselketen 3.0.

Download hier de zienswijze van gemeente Altena

Klik hier meer informatie over het ontwerpbeleidskader.